Helt underbara dagar!

Hej hopp!!!
Ja vi åkte in till Arboga i tisdags o kolla lite...hitta en jätte söt dress till Agnes en tröja till Thias o ett linne till mig då vi ändå höll på....haha!
Köpte lite mat inför kvällen o så.
Då vi kom tillbaka så gick vi upp o hyrde en trampbilo trampa runt ungaran i den...(4sits)....runt området här....va jätte skojj....åkte o köpte en varsin glass oxå i värmen....Jobbigt va det att trampa må jag säga.
Då vi återvände till stugan så gick Anders o basta med grannen. Drack en öl o hade det trevlig. Jag börja förbereda maten. Fixa god sallad med feta ost i o la köttet i marinad.
Fixa i ordning grillarna sen....engångs grillar från ÖoB haha.....gick inte så bra men mat blev det.
Efter maten gick Anders o huyrde en båt. Sen bar det av. Gick jätte bra med barnen i båten oxå. Vi rodde runt hela udden för att komma till "bastuviken" jävlar vilket jobb det va o vilka vågor....haha! En upplevelse i sig. Sen satte vi igång o kasta. Jag fick botten napp tusen ggr så jag känd eingen skllinad då det verkligen nappa för första ggn för mig på kastspö. En fin abborre på kanske 500g eller mer....vet inte riktigt....ska lägga in bild sen=) Jag är iaf jätte glad över det.
Va ut till 23 typ med båten....båda barnen somna i båten....=) så söta Thias snarka tom.
Hem hit o sussa. Gubben klev upp tidigt i morse o drog ut o fiska lite sj men fick inget....stackarn.
Vad har vi mer hittat på idag då. Åt frukost då Anders kom hem från sin fisketur.
Sen knata vi till bilen o åkte till hjälmare docka. Ett litet museum o cafe om HJälmare kanal....jätte mysigt!
Klippte in till arboga docko tog fikan. =)
Gick runt o strosa lite där o sen hitta vi en leksaksaffär o köpte en varsin liten grej till barnen....hihi!
Hem till stugan igen o slappade en stund innan vi bestämde att vi skulle ta båten ut igen. Inge fisk denna gång tyvärr.
Nu sitter gubben åter i bastun med vår tyska granne o tjattrar o jag sitter i stugan med två barn som vägrar sova...=(
Ska snart knäcka en öl till o ta en cigg.
Imorgon e det hemfärd....suuuuger!! Fast jag kommer få pussa på kattorna igen o städa vilket jag älskar....haha!
Ne men ha det bäst!
PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0